Document Type : Research Paper

Authors

1 Associate Professor, Department of Philosophy, Islamic Azad University, Tehran Branch

2 Associate Professor, Department of Philosophy of Education, University of Tehran

3 Professor, Department of Philosophy of Education, Tarbiat Modares University

4 PhD student of Philosophy of Education, Tehran university, Responsible author

Abstract

Because of hybrid nature of language, it has conceptual and existential aspects. Ideas of Socrates caused conceptual aspect to be focused on and the existential one neglected. In Heidegger and Niche’s view, neglect of the relation between phsysis and logos and forgetting the role of language in emerging the existence and it’s inability to adapt with becoming of the existence, caused the essence of existential aspect to be obsolesced; and through degrading the subject from ontology to epistemology by Kant, needed ground for the supremacy of conceptual language was provided. This process was accelerated through  submitting the theory of Formal language caused this process to enter a new stage which led to accepting Gestell like an inevitable fate that was the result of need of human in this context .
Nietzsche and Heidegger find a solution in this era of hardship. They try to provide a situation in which another type of human and universe appear via attention to existential language and revival of ontological thought against the virtual type which has predestined conceptual language and antique thought.

Keywords

         آید، دن(1371).فنومنولوژی و تکنولوژی، ترجمه‌ی شاپور اعتماد، مجله فرهنگ، شماره 11
بیمیل، والتر(1387). بررسی اندیشه‌های مارتین هایدگر. ترجمه: بیژن عبدالکریمی. تهران: سروش
پوپر،کارل(1374). شناخت عینی برداشت تکاملی. ترجمه: احمد آرام، تهران. انتشارات علمی فرهنگی
پیراوی‌ونک، مرضیه(1393). زبان در تفکر هایدگر. تهران: انتشارات ایران
چامسکی، نوام(1379). زبان و اندیشه. ترجمه: کورش صفوی. تهران: نشر هرمس
دریدا، ژاک (1381). ‌مواضع. ترجمه: پیام یزدانجو، ‌تهران: نشر مرکز
دلوز، ژیل (1386).جستاری در اندیشه‌های نیچه. ترجمه: حامد مهرپور. تهران: نشر جامی
دلوز، ژیل و گتاری، فیلیکس.(1393). فلسفه چیست؟. ترجمه: محمدرضا آخوند‌زاده.تهران
رورتی، ریچارد(1385). پیشامد، بازی و همبستگی. ترجمه: پیام یزدانجو. تهران: نشر مرکز
ضیمران، محمد (1386).ژاک دریدا و متافیزیک حضور. تهران:نشر هرمس
ضیمران محمد (1387).  میشل فوکو دانش و قدرت. تهران: انتشارات هرمس
عبدالکریمی، بیژن(1387). ماو جهان نیچه‌ای.تهران: نشر علم
عبدالکریمی، بیژن(1383). مونیسم یا پلورالیسم. تهران: نشر یادآوران
جمادی، حشمت، ضیمران، عبدالکریمی (1383). کتاب ماه ادبیات و فلسفه، اردیبهشت 1383
فوکو، میشل (1384). نظم گفتار. ترجمه: باقر پرهام. تهران: نشر آگاه
فوکو، میشل (1378). مراقبت و تنبیه.ترجمه: نیکو سرخوش- افشین جهاندیده. تهران، نشر
کافمن سارا (1385). نیچه و استعاره. ترجمه لیلا کوچک‌منش. تهران: انتشارات گام نو
کالین، براون (1392). فلسفه و ایمان، ترجمه: کیکاووس میکائیلیان، تهران، انتشارات علمی فرهنگی
نظری، محمدعلی و ضرغامی، سعید (1388) روان درمانی وجودی. تهران، انتشارات پازینه
نیچه، فردریش (1376). شامگاه بتان. ترجمه: عبدالعلی دستغیب. تهران: نشر پرسش
نیچه، فردریش (1387). فلسفه در عصر تراژدی یونان.ترجمه: مجید شریف. تهران: جامی
         نیچه، فردریش(1385). فلسفه، معرفت و حقیقت. ترجمه مراد فرهاد‌پور. تهران: نشر هرمس
نیچه، فردریش (1388). چنین گفت زرتشت. ترجمه: مسعود انصاری. تهران: نشر جامی
هایدگر، مارتین (1383) پرسش‌از‌تکنولوژی. ترجمه: شاپور اعتماد. ارغنون ،سال اول،ش۱، بهار ۱۳۸۳ص،۳۰
هایدگر، مارتین (1382). سرآغاز کار هنری. ترجمه: پرویز ضیاء شهابی. تهران: نشر هرمس
هایدگر، مارتین (1383) متافیزیک چیست؟. ترجمه: سیاوش جمادی. تهران: نشر ققنوس
هایدگر، مارتین (1385). معنای تفکر چیست؟. ترجمه: فرهاد سلمانیان. تهران: نشر مرکز
هایدگر، مارتین (1386). هستی و زمان. ترجمه سیاوش جمادی. تهران: نشر ققنوس
هایدگر، مارتین (1392). زبان، خانه وجود. ترجمه: جهانبخش ناصر. تهران: نشر هرمس
         ویتگنشتاین، لودویک (1393). پژوهشهای فلسفی. ترجمه: فریدون فاطمی. تهران؛ نشر مرکز
 
-          Cohen, A, (2015). society and social education in Martin Buber philosoph, Articles, Educational studies. New York. Vol. 32 No. 8, pp. 9-11
-          Cannatella, H. (2014). Place & Being. Journal of Educational Philosophy & Theory. Vol. 39. No. 6. pp. 622-633.
-          Education?Journal of Moral Education. Vol. 36. No. 3. pp 283-296.
-          Given. L. M (2016). Encyclopedia of Qualitative Research Methods. London & California: Sage publications.
-          Given. L. M (2013). The SAGE encyclopedia of qualitative research methds (ED) londan SAGE
-          Halstead. M. (2014). Islamic Values: A Distinctive Framework for Moral
-          Heidegger, Martin (1971), On the way to Language.Translated by Peter B.Hartz. New York Cambridge
-          Heidegger, Martin (1971), On the way to Language.Translated by Peter B.Hartz. New York Cambridge
-          Heidegger, M. (1996). Sein Und Zeit. Trans. J. Stambaugh. Being and Time New York: State University of New York Press
-          Mc Donald, Chris. (2015). A framework for ethical decision – making. ethics shareware. From University of British Columbia: Center for Applied Ethics.university press.
-          Nieztche,F. (2003). The Genealogy of Morals. Translated by Horace Barnett Samuel. New York: Courier Dover Publications.
-          vall, V (2015).Encyclopedia of Philosophy. London: Rout ledge. Hutchinson university libra press Vol. 29 No. 4, pp. 5-7.