Document Type : Research Paper

Authors

1 PhD student of Philosophy, Faculty of Theology, Law and Political Science, Science and Research Branch, Tehran, Iran

2 Professor, Department of Philosophy, Faculty of Theology, Law and Political Science, Science and Research Branch, Tehran, Iran

3 Assistant Professor, Department of Philosophy, Faculty of Theology, Law and Political Science, Science and Research Branch, Tehran, Iran

Abstract

Polis or The City is the subject of classical politics. By examining classical texts such as History of The Peloponnesian War by Thucydides, the Politics of Aristotle, and new researches such as The Ancient City of Fustel De Coulanges and Polis by Hansen, we come to an understanding of the difference between “The City” (Polis) and “city”; that can be effective in our knowledge of the fundamentals of modern politics. The City was the most comprehensive and supreme form of political society. The end of this community was happiness (eudaimonia), the most comprehensive and supreme good that a community can attain. Unlike a city, The City had a social and political identity, and it was bound to the civil-political discourse. One of the main features of The City was that its members were a participant in life, and the happiness of its people was interdependent. Another essential element of The City, which links it to phronesis, was its question-worthiness. This question-worthiness is to show how phronesis or polis remained open to a critic. A rethinking of the concepts of Polis and phronesis and their relation today can provide an opportunity to reflect on the foundations of self-criticism, without being trapped in dogmatism. Furthermore, reflection on concepts such as polis is an opportunity to understand the roots of the Western democratic tradition and to achieve a deeper understanding of the institutions and values ​​that maintain Western culture.
 

Keywords

  • منابع

     

    • ارسطو، ۱۳۶۴، سیاست (حمید عنایت، مترجم)، تهران، شرکت سهامی کتاب­های جیبی.
    • ارسطو، ۱۳۸۸، اصول حکومت آتن (محمد ابراهیم باستانی پاریزی، مترجم)، تهران، شرکت سهامی کتاب­های جیبی.
    • ارسطو، 1389، مابعدالطبیعه (محمدحسن لطفی، مترجم)، تهران، نشر طرح نو.
    • اشتراوس، لئو، ۱۳۹۲، شهر و انسان (رسول نمازی، مترجم)، تهران، نشر آگه.
    • اشتراوس، لئو، ۱۳۹۶،  مقدمه­ای سیاسی بر فلسفه( یاشار جیرانی، مترجم)، تهران، نشر آگه.
    • آرنت، هانا، ۱۳۹۰، وضع بشر ( مسعود علیا، مترجم)، تهران، نشر ققنوس.
    • بروئل، کریستوفر، ۱۳۹۸،”کسنوفون“،اشتراوس، لئو. کراسپی، جوزف، تاریخ فلسفه سیاسی، جلد اول: قدما، (یاشار جیرانی، شروین مقیمی، ویراستاران)، تهران، نشر پگاه روزگار نو.
    • بیستگی، میگل د، ۱۳۹۴، هایدگر و امر سیاسی (سیاوش جمادی، مترجم)، تهران، نشر ققنوس.
    • داوری اردکانی، رضا، 1395، خرد سیاسی در زمان توسعه یافتگی، تهران، انتشارات سخن.
    • رنان، ارنست، ۱۳۸۹، «ملت چیست؟» خرد در سیاست ( عزت الله فولادند، مترجم)، تهران، نشر طرح نو.
    • زگزبسکی، لیندا، ۱۳۹۶، فضائل ذهن (امیرحسین خداپرست، مترجم)، تهران، نشر کرگدن.
    • کلوسکو، جورج، ۱۳۹۴، تاریخ فلسفه سیاسی (خشایار دیهیمی، مترجم)، تهران، نشر نی.

     

     

    • Aristotle. 1998. Politics, Trans: Reeve, C.D.C. Hachette Publishing Company.
    • Fustel De Coulanges, Numa Denis. 2001. The Ancient City: A Study on the Religion, laws, and Institutions of Greece and Rome. Batoche Books.
    • Hansen, Morgan Herman. 2006. Polis: An Introduction to the Ancient Greek City-State. Oxford University Press.
      • Reeve, C.D.C. 1998. Translation: Politics (Aristotle), Hachette Publishing Company.
      • Roy, J. (1999). »Polis and Oikos in Classical Athens » Journal of Greece & Rome, Second Series, Vol. 46, No. 1, pp. 1-18.
        • THUCYDIDES. 2009. The Peloponnesian War. Translated by Martin Hammond. Oxford University Press.
        • Wolff, Francis. 2004. ( Entry: »Polis») Dictionary of Untranslatables: A Philosophical Lexion. By Barbara Cassin, Emily Apter, Jacques Lezra, Michael Wood. PRINECTON UNIVERSITY PRESS.