Document Type : Research Paper

Authors

1 PhD student in Philosophy, University of Tabriz

2 PhD in Philosophy, University of Tabriz

3 Associate Professor of philosophy at Faculty of Persian Literature and Foreign Languages in university of Tabriz-Iran

10.30465/os.2022.40623.1817

Abstract

Before Machiavelli, in order to explain the transition from subject to object, he justified concepts that played a pivotal role in the transition from subject to object, or vice versa, which were essentially theological-metaphysical concepts, but Machiavelli in his political thought defined There is a new relation, and it must be achieved, that Hegel was later able to use in his ontology in a complex interpretation - and a critique of the views of the likes of Kant and Fichte, who are and should have dealt with the separation of territory. Influenced by Machiavelli, instead of inferring, hegel's ontological and transcendent affairs should be sought in the midst of the effective facts of this world, and thus he was able to criticize the precedence of subject over object, as philosophically explained by Kant, and the dialectical relation. Study between the two from a normative point of view. The author tries to present a new interpretation of the problem and must explain in Machiavelli's thought the logic of Hegel's transition from subject to object and how to replace normative logic with transcendent logic in this regard.

Keywords

منابع
اسکینر، کوئنتین (1380) ماکیاولی، ترجمۀ عزت­الله فولادوند، چاپ چهارم، تهران، طرح نو.
اشتراوس، لئو (1387) فلسفه سیاسی چیست؟ ترجمه فرهنگ رجایی، چـاپ سـ وم، تهـران ،انتشـارات علمـی وفرهنگی.
آلتوسر لویی، ۱۳۹۶، ما و ماکیاولی، فواد حبیبی و امین کرمی، نشر اختران، چاپ دوم، تهران.
اینوود، مایکل، 1388، فرهنگ فلسفی هگل، حسن مرتضوی، مشهد، نیکا.
بیزر، فردریک، ۱۳۹۶، هگل، مسعود حسینی، انتشارات ققنوس، چاپ سوم، تهران.
پینکارد، تری، 1395: فلسفه آلمانی، 1860 – 1760 میراث ایدئالیسم، ندا قطرویی، تهران، ققنوس.
کانت، امانوئل، 1392، نقد قوه حکم، عبدالکریم رشیدیان، تهران، نی.
کاسیرر، ارنست (1377) اسطورة دولت، ترجمۀ یداﷲ موقن، تهران، هرمس.
لوکاچ، گئورگ، 1391، هگل جوان (پژوهشی در رابطه دیالکتیک و اقتصاد)، محسن حکیمی، تهران، مرکز.
لوکزه فیلیپو دل، 1397، فلسفه سیاسی ماکیاولی، فواد حبیبی و امین کرمی، چاپ اول، تهران ققنوس.
لویی آلتوسر، جریان زیرزمینی ماتریالیسم مواجهه، مراد فرهاد پور، بارانه عمادیان، آرش ویسی، 1394، نشر بیدگل، تهران.
ماکوزه، هربرت، 1397، خرد و انقلاب، محسن ثلاثی، تهران، نقره.
ماکیاولی، نیکولو (1388الف) شهریار، ترجمۀ داریوش آشوری، تهران ،نشر آگاه.
------------ (1388ب) گفتارها، ترجمۀ محمدحسن لطفی، چاپ دوم، تهران ،خوارزمی.
مولر جری، 1399، ذهن و بازار، مهدی نصرالله زاده، تهران، چاپ چهارم، بیدگل.
هگل، گئورگ ویلهلم فردریش،  1399، پدیدراشناسی روح، سید مسعود حسینی، محمدمهدی اردبیلی، تهران، نی.
---------------------، ب1399، نگارشات اولیه مجموعه رسالات سیاسی، فلسفی و اجتماعی، زیبا جبلی، تهران، شفیعی.
 
Hegel G. W. F. 1975, Aesthetics: Lectures on Fine Art (trans. T. M. Knox) (Oxford: Clarendon Press
Hegel, G. (2003) Elements of the Philosophy of Right. Ed. & Trans.A. Wood & H. B. Nisbet, Cambridge: Cambridge University Press. 
Hegel, G. (2010) The science of logic. Ed. & Trans. M. Baur & G. d. Giovanni, New York: Cambridge University Press. 
Houlgate, S. (2013). Hegel's philosophy of spirit. New York: Bloomsbury Publishing Plc.
Kain, P. j. 2005. Hegel and the Other: A Study of the Phenomenology of Spirit. New York: Stste University of New york Press.
Sedgwick, Sally (2008), Kant’s Groundwork of the Metaphysics of Morals: An Introduction, Cambridge University Press, Cambridge.
Skinner, Q. (2004). VISIONS OF POLITICS: Volume2: Renaissance Virtues. Cambridge: Cambridge University Press.
Wood, A. 1990. Hegel's ethical thought. Cambridge: Cambridge University Press.
Wood, A. w. (2007). Kantian ethics. New York: Cambridge Universiry Press.
Rose, D. 2007, Hegel's Philosophy of Right, London: Continuum International Publishing Group.