منابع
آفرین، فریده (1398)، تحلیل تطبیقی جایگاه نوشتار در کنش زیباشناختی سای تومبلی و فریدون آو بر اساس آرای دریدا، نشریه مطالعات تطبیقی هنر، 18، 88-71.
اسپیواک، گایاتری چاکراوورتی (1383)، دریدا و واسازی، نشریه زیباشناخت، 189-183.
انصاری، نادیا (1403)، بررسی و طراحی الگوی ساخت با تأکید بر نما و با رعایت اقلیم سمنان و استفاده از الگوهای ایرانی اسلامی و جانمایی مکانهای آموزشی و تربیتی با توجه به نیازهای دانشآموزان، استاد راهنما: فریده آفرین، دانشکده هنر و معماری، دانشگاه سمنان.
باکویی کتریمی، حوریه؛ صوفیانی، محمود (1396)، خوانش دریدا از مفهوم اکنون در پدیدارشناسی هوسرل، نشریه شناخت، 77، 38-19.
تیموری، شراره، مصطفوی، شمس الملوک و بختیاریان، مریم. (1400). فهمِ حقیقت ناپایدار و نسبت آن با خلق اثر هنری نزد دریدا. غرب شناسی بنیادی12(1) ، 105-131، doi: 10.30465/os.2022.39157.1786
حاجی قاسمی، کامبیز (1379)، گنجنامه مدارس، تهران: سازمان میراث فرهنگی کشور
خبازی کناری، مهدی و راهبار، ندا. (1401). سوسور به روایت دریدا : نوشتار به مثابه امر غاصب، غرب شناسی بنیادی،, 13(2) 169-185، doi: 10.30465/os.2023.40016.1803
دیوکیچ، ولادان؛ بویانیچ، پیتار (1398)، پیتر آیزنمن در گفتوگو با معماران و فیلسوفان، ترجمه احسان حنیف، تهران: کتاب فکر نو.
روحی، پویان (1398)، پیتر آیزنمن، مشهد: کتابکده کسری.
شیبانیرضوانی، فیروزه (1393)، مفهوم حضور و غیاب در رویکرد واسازی: خوانشی از آثار نقاشی آیدین آغداشلو، نشریه فلسفه تحلیلی، 26، 64-37.
قبادیان، وحید (1396)، معماری معاصر غرب، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
کاسارا، سیلویو (1387)، پیتر آیزنمن، ترجمه: سیامک پناهی، تهران: گنج هنر.
گلندینینگ، سایمون (1398)، درآمدی بر ژاک دریدا، ترجمه: مهدی پارسا، تهران: انتشارات شوند.
مالکوم ریچاردز،کوین (1399)، واسازی دریدا و هنرهای بصری، ترجمه: فریده آفرین، تهران: نشر مهر نوروز.
نوربرگ شولتر، کریستیان (1400)، ریشههای معماری مدرن، ترجمه: محمدرضا جودت، تهران: انتشارات شهیدی.
نوریس، کریستوفر (1375)، آیا ساختزدایی یک مفهوم مهم است؟ ژاک دریدا در گفت و گو با کریستوفر نوریس، ترجمه: مریم امینی، سوره، 129،70-120.
منابع انگلیسی
Belogolovsky,
V. & Aisenman, P. (April 11, 2016(. Interview with Peter Eisenman: "I Am Not Convinced That I Have a Style", URL 3.
Derrida, J. (1982). Margins of philosophy. Chicago: University of Chicago Press.
Derrida, J. (1972). Positions.[1971] Paris: Les Éditions de Minuit.
Derrida, J. (2005). The Politics of Friendship. United Kingdom: Verso Books.
Derrida, J. (1988). Limited Inc. United Kingdom: Northwestern University Press.
Derrida, J. (1976). Of grammatology. Baltimore: Johns Hopkins University Press. Edited by Gayatri Chakravorty Spivak.
Benjamin, A. (1989). Eisenman and the Housing of Tradition. Oxford Art Journal, 12(1), 47-54.
Parsa, M. (2024). Immanent Ethics and Deconstruction. Angelaki, 29(1-2), 263-274.
Durmus, S., & Gur, S. O. (2011). Methodology of deconstruction in architectural education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 1586-1594.
Eisenman, P. (1990). Post/El Cards: A Reply to Jacques Derrida. Assemblage, 12, 14–17.
Mounawar, A. (1996). Mouhawala fi dahem Afkar Jacques Derrida. Majalat Allouga wal Adab. Algeria University, 15.
Wigley, M., & Johnson, P. (1988). Deconstructivist Architecture: The Museum of Modern Art: Distributed by New York Graphic Society Books, Little Brown and Co.
Wigley, M. (1994). The domestication of the house: deconstruction after architecture. In Deconstruction and Visual Art, ed: Peter Brunette and David Willes, Cambridge University Press.
Hoteit, A. (2015). Deconstructivism: Translation from philosophy to architecture. Canadian Social Science, 11(7), 117-129.
Sites:
URL 3: https://www.archdaily.com/785334/interview-with-peter-eisenman-i-am-not-convinced-that-i-have-a-style.
URL 5: https://eisenmanarchitects.com/Greater-Columbus-Convention-Center-1993