کتابنامه
آریلی، دن (۱۴۰۰) نابخردیهای پیشبینیپذیر، ترجمه رامین رامبد، تهران: انتشارات مازیار.
بودریار، ژان (۱۳۸۶) وانمودهها، ترجمه مانی حقیقی، در سرگشتگی نشانهها: نمونههایی از نقد پسامدرن، تهران: نشر مرکز.
تیلر، ریچارد و کاس آرسانستین (۱۴۰۰) سقلمه: بهبود تصمیمات درباره تندرسی، ثروت و خوشبختی، ترجمه مهری مدآبادی، تهران: نشر هورمزد.
جنکس، چارلز (۱۳۸۷) پستمدرنیسم چیست؟ ترجمه عبدالکریم رشیدیان، در کهون، لارنس (۱۳۸۷) از مدرنیسم تا پستمدرنیسم، ویراسته عبدالکریم رشیدیان، تهران: نشر نی.
فوکو، میشل (1383). اراده به دانستن، ترجمه نیکو سرخوش و افشین جهاندیده، تهران: نشر نی.
فوکو، میشل (1388). مراقبت و تنبیه، ترجمه نیکو سرخوش و افشین جهاندیده، تهران: نشر نی.
فوکو، میشل (1389). تئاتر فلسفه: گزیدهای از درسگفتارها، کوتاهنوشتها، گفتوگوها و ...، ترجمه نیکو سرخوش و افشین جهاندیده، تهران: نشر نی.
فوکو، میشل (1390). باید از جامعه دفاع کرد، ترجمه رضا نجفزاده، تهران: رخداد نو.
فوکو، میشل (۱۴۰۰) الفاظ و اشیاء: باستانشناسی علوم انسانی، ترجمه فاطمه ولیانی، تهران: نشر ماهی.
کاهنمن، دانیل (۱۴۰۰) فکر کردن بیدرنگ و بادرنگ، ترجمه حسین علیجانی رنانی و جمشید پرویزیان، تهران: نشر ققنوس.
لیوتار، ژان-فرانسوا (۱۳۹۵) وضعیت پستمدرن: گزارشی درباره دانش، ترجمه حسینعلی نوذری، تهران: گام نو.
هایدگر، مارتین (1389)، هستی و زمان، ترجمه عبدالکریم رشیدیان، تهران: نشر نی.
Anderson, C. (2008) The End of Theory: The Data Deluge Makes the Scientific Method Obsolete, Wired Magazine.
Barabási, A. L., & Frangos, J. (2014) Linked: How everything is connected to everything else and what it means for business, science, and everyday life, Basic books.
Belk, R. (2016) Extended self and the digital world, Current Opinion in Psychology, 10.
Benartzi, S. & Lehrer, J. (2015) The Smarter Screen: Surprising Ways to Influence and Improve Online Behavior. Portfolio.
Borgatti, S., Mehra, A., Brass, D., Labianca, G. (2009) Network Analysis in the Social Sciences, Science: 323.
Boyle, J. (1997) Foucault In Cyberspace: Surveillance, Sovereignty, and Hard-Wired Censors, U. Cin. L. Rev., 66, 177.
Coyne, R. (1994) Heidegger and virtual reality: The implications of Heidegger's thinking for computer representations, Leonardo, 27(1).
Cukier, K., & Mayer-Schoenberger, V. (2014) The rise of big data: How it’s changing the way we think about the world, The best writing on mathematics, 20-32.
Deleuze, G. (2017) Postscript on the Societies of Control. In Surveillance, crime and social control, Routledge.
Dreyfus, H. L. (2007) Why Heideggerian AI failed and how fixing it would require making it more Heideggerian. Philosophical psychology, 20(2).
Dreyfus, H. L. (2008) On the internet, Routledge.
Elliott, K. C., Cheruvelil, K. S., Montgomery, G. M., & Soranno, P. A. (2016). Conceptions of good science in our data-rich world, BioScience, 66(10).
Fuchs, C. (2017) From digital positivism and administrative big data analytics towards critical digital and social media esearch, European Journal of Communication 2017, Vol. 32(1) 37–49.
Heidegger, M. (1993) The Question Concerning Technology in Basic writings, Edited by David Farrell Krell, HarperCollins Publishers.
Heidegger, M. (1977) The age of the world picture, translated by William Lovitt, in The Question Concerning Technology and Other Essays, Garland Publishing.
Jasmin, K., Casasanto, D. (2012) The QWERTY Effect: How typing shapes the meanings of words. Psychonomic Bulletin & Review, 19(3), 499–504.
Kitchin, R. (2013) The Data Revolution: Big Data, Open Data, Data Infrastructures & Their Consequences, Los Angeles: Sage.
Leonelli, S. (2020) Scientific Research and Big Data, The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Summer 2020 Edition), Edward N. Zalta (ed.), URL = <https://plato.stanford.edu/archives/sum2020/entries/science-big-data/>.
Liu, Y. & Gu, X. (2019) Media multitasking, attention, and comprehension: a deep investigation into fragmented reading, Education Tech Research Dev.
Peters, M. & Besley, T. (2018) Digital archives in the cloud: Collective memory, institutional histories and the politics of information, Educational Philosophy and Theory, 51(10).
Prensky, M. (2009) H. sapiens digital: From digital immigrants and digital natives to digital wisdom, Innovate: journal of online education, 5(3).
Rajagopal, I. (2014) Does the Internet shape a disciplinary society? The information-knowledge paradox, First Monday.
Reichenbach, H. (1938) Experience and Prediction: An Analysis of the Foundations and the Structure of Knowledge, Chicago, IL: The University of Chicago Press.
Ruin, H. (2009). Ge-stell: enframing as the essence of technology, in Davis, Bret (2009). Martin Heidegger Key Concepts, Acumen Publishing.
Sanders, R. (2016) Self-tracking in the Digital Era: Biopower, Patriarchy, and the New Biometric Body Projects, Journal of Body and Society, 23(1).
Steinbacher, M., Raddant, M., Karimi, F., Camacho Cuena, E., Alfarano, S., Iori, G., & Lux, T. (2021) Advances in the agent-based modeling of economic and social behavior, SN Business & Economics, 1(7).
Symons, J. & Alvarado, R. (2016) Can We Trust Big Data? Applying Philosophy of Science to Software, Big Data & Society, 3(2).
Walters, P., & Kop, R. (2009) Heidegger, digital technology, and postmodern education: From being in cyberspace to meeting on MySpace, Bulletin of Science, Technology & Society, 29(4).
Waterloo, S. F., Baumgartner, S. E., Peter, J., & Valkenburg, P. M. (2018) Norms of online expressions of emotion: Comparing Facebook, Twitter, Instagram, and WhatsApp, New media & society, 20(5).
Winokur, M. (2003) The ambiguous panopticon: Foucault and the codes of cyberspace, CTheory, 3-13.