کتابنامه
اردبیلی، محمدمهدی (1400). فلسفه فرهنگ از هردر تا نیچه، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
برونو، پاول (1401). دیدگاه کانت در باب نبوغ (خاستگاه و کارکرد نبوغ در نقد سوم)، ترجمه حسام گودرزی، تهران: طرح نو.
برنهام، داگلاس (1398). در آمدی بر نقد قوة حکم کانت، ترجمه محمدرضا ابوالقاسمی، تهران: نشر نی.
دلوز، ژیل ( 1389). فلسفه نقادی کانت رابطه قوا، ترجمه اصغر واعظی، تهران: نی، چ دوم.
دیکی، جورج (1396). قرن ذوق: اودیسه فلسفی درقرن هجدهم، ترجمه داود میرزایی و مانیا نوریان، تهران: حکمت.
سالاری، هادی و سلمانی، علی (1401). سوبژکتیویته و نبوغ به مثابه شرط امکان و امکان هنر زیبا در معماری (ساختار معمارانه) نظام فلسفه کانت، پژوهشهای فلسفی، 16 (39)، ص. 610-625 . DOI: http//doi.org/10.22034/JPIUT.2021.49089.3060.610 -625
کانت، ایمانوئل (1380). درسهای فلسفه اخلاق، ترجمه منوچهر صانعی درهبیدی، تهران: انتشارات نقش و نگار.
کانت، امانوئل (1393). نقد قوه حکم، ترجمه: عبدالکریم رشیدیان، تهران: نی.
کانت، ایمانوئل (1395). نقد عقل محض، ترجمه بهروز نظری، ویراسته محمدمهدی اردبیلی، تهران: نشر ققنوس.
گنزالس، آنا مارتا (1399). فرهنگ، آموزش و نظریه اجتماعی در اندیشه کانت، ترجمه زهره سعیدی و رضا ماحوزی، تهران: کرگدن.
-Bruno, P. W., (2010), Kant’s Concept of Genius: Its Origin and Function in the Third Critique, A&C Black Press.
-Carroll, N., (2010), Art in Three Dimensions, Oxford: Oxford University Press.
-Deleuze, G., (2004). Idea of Genesis In Kant`s Aesthetics. in Desert Island and Other texts, trans: Michael Taormina, Edited by David Lapoujade, New York, SEMIOTEXT(E) FOREIGN AGENTS SERIES
-Kant, I., (1987). Critique of Judgement. Trans: Werner S.Pluhar, Cambridge: Hackett Publishing Company.
-Johansson, V., (2019). Wildly Wise in the Terrible Moment: Kant, Emerson, and Improvisatory Bildung in Early Childhood Education. Educational Philosophy and Theory, 51(5), pp: 519-530. DOI:10.1080/00131857.2017.1389270.
-Šmejkal, O., (2012). Contemporary Aesthetics – Return to Kant, Originally written for the course Sociology of Aesthetics, Anglo-American University, Humanities and Social Sciences major,https://www.academia.edu/13451298/Exegesis_IV_Aesthetics_The_French_Aesthetic_Tradition_and_the_Return_to_Kant.
Referenes:
- Ardebili, M. M. (2021). Philosophy of Culture from Herder to Nietzsche, Tehran: Institute of Humanities and Cultural Studies. [In Persian]
-Askarizadeh, F., Bagheri, Kh.& Hosseini, A. (2019). "The Phenomenology of Bildung", Occidental Studies. 11(2). pp. 167-143. [In Persian]
-Bakhtiarian, M., (2019). Kant’s on Correlation Taste and Genius in the Aesthetic Experience with Form-oriented Approach. Metaphysics, 11(27), pp:79-94. doi: 10.22108/mph.2019.112559.1121. [In Persian]
-Bruno, P. W., (2010), Kant’s Concept of Genius: Its Origin and Function in the Third Critique, A&C Black Press.
-Bruno, P. W., (2022), Kant’s Concept of Genius: Its Origin and Function in the Third Critique, trans by: Hessam Godarzi, Tehran: Tarhe NO. [In Persian]
-Burnham, D., (2019). An introduction on Kant`s Critique of Judgment, trans by: Muhammadreza Abolghessemi, Tehran: ney. [In Persian]
-Carroll, N., (2010), Art in Three Dimensions, Oxford: Oxford University Press.
-Deleuze, G., (2004). “The idea of Genesis In Kant`s Aesthetics”. in Desert Island and Other texts, trans: Michael Taormina, Edited by David Lapoujade, New York, SEMIOTEXT(E) FOREIGN AGENTS SERIES.
-Deleuze, G., (2010). Kant's Critical Philosophy, trans by: Asghar Vaezi, Tehran: Ney pub. [In Persian]
-Dickie, G., (2017), The Century of Taste: The Philosophical Odyssey of Taste in the Eighteenth Century, trans by: Davood Mirzaiee & Mania Nourian, Tehran: Hekmat. [In Persian]
-Geuss, R., (1996). Kultur, Bildung, Geist.
History and Theory , 35 (2), pp: 151-164. doi: 10.2307/ 2505359.
-Gonzalez, A. M., (2019). Culture, Education and Social Theory in Kant's Thought, trans by: Zohreh Saidi and Reza Maahouzi, Tehran: Kargadan. [In Persian]
- Johansson, V., (2019). “Wildly Wise in the Terrible Moment: Kant, Emerson, and Improvisatory Bildung in Early Childhood Education”. Educational Philosophy and Theory, 51(5), pp :519-530.
-Kant, I., (1987). Critique of Judgement, trans by: Werner S.Pluhar, Cambridge: Hackett Publishing Company.
-Kant, I., (2001). Lectures on Ethics (Eine Vorlesung Uber Ethik), trans by: Manoochehr Saneii Dareh Bidi, Tehran: Naghsh Va Negar pub. [In Persian]
-Kant, I., (2013). Critique of Judgment, trans by: AbdulKarim Rashidian, Tehran: Ney pub.[In Persian]
-Kant, I., (2015). Critique of Pure Reason, trans by: Behroze Nazari, Tehran: Qooqnos. [In Persian]
-Nordenbo, S. E., (2002). “Bildung and the Thinking of Bildung”. Journal of Philosophy of Education, 36 (3), pp: 341-352.
-Salari, H., Salmani, A. (2022). “Subjectivity and Genius as Condition of Possibility and Possibility of Fine Art in Architectonic of System of Kant's philosophy”. Journal of Philosophical Investigations, 16(39), pp: 610-625. doi: 10.22034/jpiut.2021.49089.3060. [In Persian]
-Von Bonsdorff, P., (2012). “Aesthetics and Bildung”, Diogenes, 59 (1-2), pp:127-137